Thursday, September 28, 2006

Uudesta ja kehityksestä

Miksi on tärkeää oppia uutta ja kehittyä?

Olen pitkään ollut kovasti väsynyt uuden oppimiseen. Olen muuttanut uuteen kaupunkiin, ja siellä uuteen asuntoon, eikä elämässä mikään oikein suju rutiinilla. Kaikki arki on opeteltava uudelleen. Mistä voi ostaa ripsiväriä? Missä ovat kirjastot? Miten päin avain piti laittaa turvalukkoon? Minne seiskaratikka menikään? Millä salilla kannattaisi käydä?

Tututkin asiat unohtuvat, kun arki menee taistellessa. Työ on vaikeaa muutenkin, mutta muisti pätkiminen tekee siitä usein toivotonta. Joka hetki pitäisi pystyä omaksumaan uutta, kehittymään ja muistamaan. Kaikki voimat vaan menevät siihen, että saisi pidettyä jonkun järjestyksen ja suoriuduttua edes pakollisesta.

Elämä on liian vaativaa ja liian laajalla. Minulle riittäisi aika pieni kolo tässä maailmassa, huonompi työ ja pienempi palkka. On vaikeaa olla sellainen ihminen, millaista kuvittelen nykymaailman minulta vaativan.

Itse olen kuitenkin valinnut tämän elämän, jossa tiedolla on niin suuri merkitys. Minä se halusin tämän ammatin, jossa on jatkuvasti hukassa. Itse lähdin tuohon kaupunkiin jota alun perin vihasin. Ja minä se olen joka järjestää tapaamisia ja harrastuksia jokaiselle illalle, vaikka oikeasti haluaisi vain istua kotona kaksin television kanssa.

Tuli haukattua liian iso pala, mutta tämän kanssa on nyt elettävä. Ensi vuonna kaikki on varmasti paremmin ja silloin aion oppia paljon vähemmän uutta.

No comments: